Τάτσι, Comici, κότσι

Πληροφορίες, εντυπώσεις και παρατηρήσεις σχετικά με τις διαδρομές βουνού
User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Τάτσι, Comici, κότσι

Post by Ibex »

Μήπως έχουμε κάνει κάποιο λάθος;

Image
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Και για την ιστορία:

Image

Image

Image
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

pap1482
Posts: 28
Joined: 21 Apr 2008 13:45

Post by pap1482 »

ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ !!!!

gger
Posts: 10
Joined: 11 Aug 2010 10:48

Post by gger »

Η ηρεμία και η μέθη μια βουνίσιας ανάβασης δεν αντικαθίσταται με τίποτα άλλο παρά με το γλυκό άγγιγμα ενός αγαπημένου προσώπου! Η φύση και το μεγαλείο της κρύβεται μέσα μας! Αφήστε το να δραπετεύσει!

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Αναφέρομαι στην χάραξη της ομώνυμης διαδρομής
Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, απλά για την ιστορία.
Άραγε, στα ελληνικά βιβλία που πρωτοεμφανίζεται
η χάραξη της Comici-Escher;
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

pap1482
Posts: 28
Joined: 21 Apr 2008 13:45

Post by pap1482 »

Συγνώμη αλλά για μένα έχει σημασία.
Αλλο να νομίζω, οτι κάνω την Comici στο Στεφάνι και άλλο να την κάνω.
Η χάραξη στη φώτο του Comici δεν έχει καμία σχέση με αυτή που κάνουμε, Όπως και η φώτο 212 δεν μου θυμίζει κάποιο σημείο από τη σημερινή Comici.
Θα ληθεί ο γρίφος. Ibex...βάζεις φωτιές!!!

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Η φωτό 212 είναι γρίφος. Αφενός γράφει "parete nord-est" που κατά πως με διόρθωσε ένας φίλος (βάζοντάς μου τα γυαλιά στα ιταλικά) σημαίνει ΒΑ ορθοπλαγιά. Από την άλλη όμως η 212 είναι τραβηγμένη την ίδια ημέρα αναρρίχησης με την 214 που δείχνει την κορυφή του Μύτικα... Όμως, η διαδρομή του Comici στο Μύτικα είναι στην ΒΔ πλευρά, όχι στην BA. Δηλαδή δεν βγαίνει άκρη.

Μια πιο πιθανή εκδοχή είναι πως η 212 είναι όντως ΒΑ (δηλαδή Στεφάνι), και αντιστοιχεί με βάση την εικονική μου μνήμη στο ξεκίνημα της κεντρικής διαδρομής του Στεφανιού, κάτω-κάτω στα πρώτα μέτρα, πριν ακόμα βγούμε στο ζωνάρι. Αν η χάραξη της 211 είναι σωστή, η αληθινή διαδρομή που έκανε ο Comici πρέπει να ήταν πολύ πιο δύσκολη, καθότι δεν βγαίνει στο "V" αλλά κατάκορφα. Ξέρουμε όμως ότι η μορφολογία του βράχου σε οδηγεί φυσικά και αβίαστα στο "V".
Last edited by Ibex on 28 Mar 2012 02:38, edited 2 times in total.
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Προσέξατε πάντως πόσα υλικά κουβαλάει ο άνθρωπος;
Τι τα θέλεi τόσα καρφιά; Δεν του φτάνουν οι ξυλόσφηνες;
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

mak
Posts: 41
Joined: 18 Jan 2008 10:32

Post by mak »

Να εισάγω μερικά καινά δαιμόνια?
Τι μας λεει οτι η φωτογραφία είναι όντως από το 1934?
Στη 214 εκει που λέει "Λιγδα Πανταζίδης κλπ" η ημερομηνία από κάτω λέει 1933 ή 1938? :)
Επίσης για να υπάρχει η 214 σημαίνει οτι κάποιος άλλος ήταν στην κορυφή για να βγάλει τη φωτογραφία αυτή (οκ είχε πάει με τον παραδοσιακό τρόπο!) αλλά τη φωτογραφία 213 πως την έβγαλε? Με τηλεφακό ή κρεμασμένος από ρελέ - ασφάλεια- εκεί παραδίπλα!?

Πρέπει να μελετήσω τι είδους μηχανές υπήρχαν το 1934!

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Δεν τα έβαλα αυτά για να κάνω πλάκα (αν και δεν απαγορεύεται, καλή είναι και η πλάκα). Για να είμαστε σοβαροί, οι φωτογραφίες είναι δημοσιευμένες σε βιβλίο αφιέρωμα στον Comici. Η ημερομηνία που φαίνεται στην 214 νομίζω πως είναι "1932". Τη φωτογραφία αυτή μάλλον την έβγαλε η δεσπινίδα Escher, μπορεί να φαίνεται ότι ο Εμίλιο ασφαλίζει αλλά αυτό δεν είναι δεσμευτικό. Όσον αφορά την 213, μπορεί κάλλιστα να είναι τραβηγμένη και αυτή από την Escher, χωρίς τηλεφακό, από κοντά, όταν ο Εμίλιο ξεκίνησε να σκαρφαλώνει μετά από μια σύντομη δεξιά τραβέρσα.
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

mak
Posts: 41
Joined: 18 Jan 2008 10:32

Post by mak »

Για να μην παρεξηγούμαστε, ουτε καν μου πέρασε από το μυαλό οτι τα έβαλες για πλάκα πόσο δε μάλλον εσύ που είσαι όλυμπος afficcionado! Την εγκυρότητα του βιβλίου και του δημοσιευμένου υλικού "αμφισβήτησα"/προκάλεσα αλλά και οι εξηγήσεις που δίνεις σίγουρα έχουν νόημα.
Btw υπήρχαν compact cameras από το 1928 οπότε μια χαρά μπορούσαν να κουβαλάνε μηχανή και να σκαρφαλώνουν!

Υπομονή μέχρι το καλοκαίρι λοιπόν για την πρώτη επανάληψη!

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Χτύπησα φλέβα, δεν ξέρω αν συμφωνείτε.

Με βάση το παρακάτω κείμενο (μετάφραση επιστολής του 1935) που είχε δημοσιευθεί στο περιοδικό Βουνό, αρκετά από τα δεδομένα μας χρειάζονται αναθεώρηση, με πρώτη-πρώτη την original διαδρομή της κόψης, που με βάση την περιγραφή ξεκινάει δεξιά από τη βάση της κόψης και περνάει ακριβώς αριστερά από τη διαδρομή που τώρα λέμε "Μάτι". Έχω βρεθεί εκεί το 1995 (έχω φωτό καθώς και ένα καρφί που είχα βγάλει τότε, αρχαίο με δοντάκια και κρίκο, πιθανόν βαλμένο από τον ίδιο τον Emilio, και με βάση τα όσα διαβάζω ίσως είναι το πρώτο αναρριχητικό καρφί που χρησιμοποιήθηκε στην Ελλάδα). Σε ορισμένα σημεία είναι σαθρά του κερατά μέχρι να πρωτοβγείς στην κόψη, όμως η είσοδος/ξεκίνημα είναι πολύ προφανής. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι έκαναν πρώτα (25/06) την διαδρομή της κόψης, ύστερα (26/06) την κεντρική στο Στεφάνι, βγαίνοντας όντως στο "V" αριστερά από την κορυφή, και τέλος (28/06) την διαδρομή στη ΒΔ ορθοπλαγιά του Μύτικα (χαμένη και ανεπανάληπτη, αν δεν απατώμαι).

Image

Image

Image

Image
Last edited by Ibex on 28 Mar 2012 02:15, edited 1 time in total.
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Image

Emilio Comici.

Image

Comici και Anna Escher.
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

polos
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 14:13
Location: Θεσσαλονίκη

Re: Τάτσι, Comici, κότσι

Post by polos »

Ibex wrote:Μήπως έχουμε κάνει κάποιο λάθος;
Φιλε Ιbex πραγματι ''λαβρακι'' η περιγραφη που βρηκες απ το ημερολογιο του Comici,ομως για την δευτερη μερα,στην κεντρικη του στεφανιου,λεει πως βρηκαμε καμιναδα κι ανεβηκαμε απο κει μεχρι πανω,χωρις ν αναφερει λεπτομερειακα απο πια πλευρα,ουτε οτι βγηκανε σε V.Που μπορει να υποθεσουμε οτι την καμιναδα την σκαρφαλωσαν στην αρχη απ την αριστερη της πλευρα και στην συνεχεια προς τις πλακες της τελευταιας σχοινιας της Μιχαηλιδη-Πινατση.Ισως γι αυτο και στην αρχικη foto που ανεβασες,οπου φαινεται το ιχνος της διαδρομης τους,βλεπουμε η εξοδος ναναι δεξια απ το V,εκει που ανεβαινουμε μετα το εκτεθειμενο για να παμε στον κουκους της κορυφης.Εκτος κι αν βρεθει κανενα σημειωμα πιο αναλυτικο του Ιταλου...
Last edited by polos on 26 Apr 2012 22:20, edited 1 time in total.

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Εγώ διαβάζω ότι στο τέλος κάνανε λίγο αριστερά (όπως όντως υπάρχει μια μικρή τελική τραβέρσα αριστερά) και μπήκανε σε ένα είδος καμινάδας (το τελικό δίεδρο είναι αρκετά κλειστό) και σκάσανε μύτη λίγα μέτρα αριστερά από την κορυφή. Νομίζω πως είναι αρκετά ξεκάθαρο ότι βγήκαν στο "V". Αν πήγαν όπως δείχνει η γραμμή έχω την αίσθηση πως θα ήταν αρκετά δυσκολότερη η έξοδος. Ένα άλλο στοιχείο είναι πως ενώ στην περιγραφή αναφέρει ζικ-ζακ και τελική μικρή τραβέρσα αριστερά, τίποτα από αυτά δεν φαίνεται στην χονδροειδή χάραξη, έτσι που δικαιολογείται να υποθέσουμε πως η τελευταία ίσως έχει κι άλλες ανακρίβειες (σημείο εξόδου). Οφείλω να ομολογήσω πως την Μιχαηλίδη-Πινάτση τη γνωρίζω μόνο από το σκίτσο, έχει κάποια καμινάδα στην έξοδο;

Το μεγάλο ψάξιμο έχει να γίνει για την διαδρομή του Μύτικα. Η περιγραφή φαίνεται ακριβής και συγκεκριμένη, αναφέροντας αρκετά χαρακτηριστικά μορφώματα: (1) πλάκα ύψους 15μ που είναι σαν ακουμπισμένη στην ορθοπλαγιά, (2) κατακόρυφη στενή και δύσκολη καμινάδα 20μ, (3) πλάκα που γέρνει προς τα έξω, (4) χαρακτηριστική καμινάδα σε κοκκινωπό βράχο, και (5) τελική καμινάδα που γίνεται οριζόντια χαράδρα στo τέλος της. Αναφέρονται επίσης και 3 καρφιά. Είναι πολύ πιθανό ότι μία τουλάχιστον από τις νεότερες διαδρομές έχει μπει κάπου στα χωράφια του Εμίλιου. Η Escher μιλάμε πρέπει να ήτανε σκυλί μαύρο...
Last edited by Ibex on 29 Mar 2012 21:43, edited 5 times in total.
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

polos
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 14:13
Location: Θεσσαλονίκη

Post by polos »

Οχι η Μιχαηλιδη-Πινατση δεν εχει καμιναδα κι απ οτι θυμαμαι κινηθηκαμε δεξια μετα την εξοδο για τους κουκους της κορυφης,Σαθρα η προτελευταια σχοινια με δυο διαδοχικα διεδρα.Εχεις δικιο για την χονδροειδη σκιτσοχαραξη,κι εγω δεν δινω πολυ σημασια στο σκιτσο.Ενταξει,μολις βγηκαν στο ζωναρι κανανε οπως λεει λιγο αριστερα και μπηκαν στην καμιναδα,Ομως στην συνεχεια μπορει να κινηθηκαν δεξια αφηνοντας την καμιναδα,μιας κι ανεβαινοντας βλεπανε πως γινοταν στενο διεδρο που δεν οδηγουσε στο ψηλοτερο σημειο του Στεφανιου.Ισως και, λογικο μαλιστα, ναχαν στο νου τους να βγουν στο ψηλοτερο σημειο.Που κι αυτο δεν ειναι οπως προανεφερα.Γι αυτο λενε πως βγηκαν αριστερα της κορυφης.Πολυ λογικο.
Παντως,οτι κι αν εκαναν,ειναι σαφως πιο δυσκολο το σκαρφαλωμα των 2 τελευταιων σχοινιων απ αυτην της comici oπως την ξερουμε τωρα.Εχω ακουσει,αλλα δεν μπορω να θυμηθω απο ποιον αυτη τη στιγμη στου Αποστολιδη πριν απο 15+ χρονια για την διαδρομη της comici αναλογη συζητηση.Θα μαθω και θα γραψω...ετσι για το γαμωτο

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Nά τη κι εδώ με ένα άλλο γνωστό αλπινιστή, τον Angelo Dibona, στα 1925.

Image
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Α, και αν μπορούσαμε να το μάθουμε,
τουλάχιστον στους νεότερους, ότι δεν
προφέρεται Κομίτσι, αλλά Κόμιτσι,
Εμίλιο Κόμιτσι.
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Βρήκα το πρωτότυπο της καταγραφής του Κόμιτσι (τον λέω έτσι για το συνηθίσει το αυτί μου). Ετοιμάζω νεοελληνική, πιστή μετάφραση. Για να δούμε τί έγραφε λοιπόν... Έρχεται και φωτογραφία με τον Εμίλιο φουστανέλα, φούντα, φέσι.
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

User avatar
Ibex
Posts: 695
Joined: 15 Aug 2006 14:49

Post by Ibex »

Η φουστανέλα θα ήταν μάλλον του Κάκαλου.

Image
"Πολλὰ μὲν ἄλλα Νύμφαι κἠμὲ δίδαξαν ἀν᾽ ᾤρεα βουκολέοντα ἐσθλά." Π.Α.

Post Reply